>nuffnang

Tuesday, September 17, 2013

.:KEHIDUPAN YANG BARU:.


Assalamualaikum...
yeah akhirnya aku update blog, yang ni betul-betul lama aku tak update...sebab utama ialah MALAS...haaaaa tu lah penyakit paling hebat yang ada dalam diri ini...

ok berbalik kepada tajuk... KEHIDUPAN YANG BARU...sekarang aku sedang menempuhi kehidupan yang baru, kehidupan sebagai student 'KOLEJ', KOLEJ ye bukan UNIVERSITI, mahal ke tak mahal ke kena jugak sambung belajar, mak abah suruh belajar pepandai, malas!!! kan dapat result tak gempak, sebelum aku masuk KOLEJ ni aku sambung form 6 tapi ntah macamana aku keluar secara tiba-tiba dari form 6, tak semua rakan aku yang tahu...Bila aku keluar aku kena marah ngan diorang sebab tak bagi tau diorang awal-awal...huuuuuu

Malam nak berdaftar baru aku kemas barang-barang, nak buat macamana aku kan pemalas, tak suka buat kerja awal-awal...

14/7/2013...
HARI PENDAFTARAN, serius aku cakap langsung tak rasa apa-apa, masuk je dewan dia suruh ke stesen macam-macam ke situ lah kesini lah...arrrhhh and lastly finance lepastu pergi hostel, untuk pengetahuan hostel aku bukan dalam kolej, tapi agak jauh dari kolej dalam 9 km... Hostel aku kat Danau Kota, kondominium uolls, masuk je dalam hostel, takdak yang sambut pon, orang dalam rumah tu buat dek je duk dalam bilik okeyh paham...maybe tak tau ada org nk masuk...Aku dapat satu bilik dengan NOOR SYAHILLA yang bestnya nama kitorang dekat sama, bila ada apa-apa event yang berkaitan dengan batch atau sama dengan tarikh kemasukan, nama aku atas dia bawah, and lagi best kitorang memang satu kepala yang bezanya dia tak layan tv aku ni siap buat research lagi cerita ni pasal apa dan pasal apa...haila haila...

malam tu tiba-tiba ada spotcheck, baru aku tahu kisah budak-budak rumah aku....
Mula-mula kitorang tak bertegur tapi lama-lama okey dah...boleh lah gurau-gurau senda...

then then then, aku mula menempuhi hidup yang baru, rakan yang baru dan perangai yang baru, macam-macam pe'el manusia yang aku jumpa...
 duduk kat tempat orang ni kena jaga tingkah laku...kan...

nikawasan rumah saya *pandangan dari atas


ni la dia Cik Syahilla Salsabila *roomate nihh...




Hari pertama masuk kelas sangat penat,then mula berkenalan dengan kawan satu kelas untuk sem 1 ni...
ni ija ngan fitri *classmate...(lagi sorang hilang)

shida (eh sama nama) dan kak na aka cikgu...

 Sha dan Adila diorang ni kadang-kadang klaka...lagi sorang member dia ni tak tahu lah kemana...hiiii

eh lupa nak bagitau nama kolej aku...
Nama Kolej aku ialah...JENG JENG JENG... bunyi drum sikit...drrarrrrrrrrrum...

KOLEJ ISLAM ANTARABANGSA..

SO AKHIR KATA...
#semoga berjaya kepada aku...eh eh eh...
WASSALAM...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...