>nuffnang

Monday, February 4, 2013

KAWAN MAKAN KAWAN...

Assalamualaikum...

Tajuk la ni macam ganas je kan...woha...Kawan Makan Kawan ni bukan yang macam orang makan orang...haaa meh baca, walaupun ramai dah tau apa itu Kawan Makan Kawan tapi aku nak cita gak, pasal Kawan yang Makan Kawan nih...

Dalam Kamus Dewan  Edisi ke tiga "Kawan" bermaksud ikan darat,Labiobarbus curieriabendantah ni aku pun tak tahu...tapi kat sini mengatakan Kawan bermaksud seseorang yang sentiasa berkongsi lebih dari satu perkara seperti minat, hobi,perasaan,perjuangan dan etc. Kawan juga adalah orang yang selalu berinteraksi dengan kita, Selain itu juga kawan juga boleh dijadikan tempat untuk kita berkongsi sesuatu seperti kesedihan atau kegembiraan.aku setuju

Dalam Kamus Dewan Edisi ke tiga "makan" bermaksud memamah serta menelan makanan.

Dalam Kamus Dewan Edisi Ketiga tiada pula maksud bagi "Kawan Makan Kawan"..Bagi aku Kawan Makan Kawan bermaksud Kawan yang sanggup menodai kawan sendiri demi kepentingan diri sendiri untuk mendapatkan sesuatu yang diingini...Banyak jenis orang yang sanggup makan kawan dia sendiri...-Demi Cinta -Demi Harta -Untuk Menjatuhkan Nama KAwan -Cemburu dll

Kalau korang perasan sekarang ni banyak drama yang menceritakan tentang percintaan dua jiwa apa kaitannya? baca dulu...dalam drama tu ada diselitkan jenis"Kawan Makan Kawan" antara Drama yang aku kata ialah:
Semua Drama tengah Hot sekarang.

1.Setia Hujung Nyawa : siapa tak kenal Hadi kawan kepada Zain yang sanggup menjadi Batu Api untuk              menghancurkan rumah tangga sahabat baiknya sendiri untuk mendapatkan cinta Ersalina Isteri Zain.

2.Ruby: Danny sahabat baik kepada Benjamin yang sanggup tikam kawannya sendiri demi mengejar cinta dan harta dunia.

3.Cinta Qaseh: Airin sahabat baik Qaseh yang sanggup menipu untuk mendapatkan cinta Arash...

4.Janji Shirah : Mira yang sanggup melakukan apa sahaja untuk merebut cinta loqman dari Shirah.

5.Hanya Padamu : yang ni sekejapje sence nya masa Adawiyah dekat rumah anak yatim ada sorang budak (tak ingat namanya) tu rapat dengan Adawiyah dan sebar fitnah pasal Adawiyah, menyebabkan Adawiyah tidak mempunyai kawan.Tapi lepas kejadian kawannya mati dia berubah dan meminta maaf kepada Adawiyah and lastly diorang dah jadi kawan yang betul-betul kawan.

6. Dalam setiap sujudnya : Aidil Aziz (nama watak tak ingat) yang sekongkol dengan kakaknya sendiri (Watie Sadali) untuk merampas harta Fareez dan Puan Endah melalui Fareez...

ni baru 6 drama aku sajikan cehhh...ahaha...
Sekarang nak carik kawan yang betul betul kawan pun susah...
Untuk berkawan kita kena ada keserasian,kesefahaman,kejujuran dan keikhlasan...barulah persahabatan tu kekal lama...

Ketawa bersama, menangis bersama...nilah yang dinamakan kawan, always bersama dalam susah dan senang...

Kalau korang perasan kebanyakan drama menceritakan kisah percintaan lepas kawin...
diantara 6 drama yang aku sebut kat atas, antara cerita paling unik bagi aku Hanya Padamu,Janji Shirah dan Ruby...

Bagi Manusia yang suka Makan Kawan dia ni buang je dalam laut...ahaha kejam tak...
oklah walaupun post ntahpape...Terimakasih sudi membaca...

ni lah dia pelakon yang "kawan makan Kawan" tu...huh jenuh aku mencari nama mereka...
akhirnya jumpa juga...

bye bye...SYS...Assalamualaikum...mari layan video Shahrin Najmi

KAWANLAH SANGAT...hmp



16 comments:

Nastyna said...

kenyang kot makan kawan. tapi mostly drama melayu mmg selalu ada unsur ni kan.

Kancil 8349 said...

wow...selidik betul - betul...cayalah...salam perkenalan

Intan Akma said...

hamboi..ni tengok citer sungguh ni ;)

Eza Boom Boom :) said...

tak suka la watak 'kawan makan kawan' ni.. geram tengok.. grrr...

Hanim Irsyad said...

emm..xske ngan prangai org camney..menyaketkan hati..huhu..

Iffah Syahirah said...

salam kak,ni link header yg akk dpt dri sgmn cer teka-->http://i1160.photobucket.com/albums/q496/cen244/shahidashida_zpsff82724d.png

MaYa MustWany said...

yups..realiti memang ada je manusia sedemikian..kene hati2 dalam berkawan..akak dah kenal mana kawan yang betul2 ada sentiasa disisi..kawan itu lah yang akak pegang n jaga..

Empayar Utama said...

Errr saya cuba bersangka baik

SHAHIDA SHIDA said...

@Nastyna
ahaha, kenyang la kod...drama melayu biasalah...

SHAHIDA SHIDA said...

@Kancil 8349
mestilah kena selidik, takut tersalah...ehee...salam perkenalan juga...

SHAHIDA SHIDA said...

@Intan Akma
memangpun, tapi kekadng terlepas juga salah satu dari cerita tu...sebab drama nya bertembung susah nak tengok sungguh sungguh...eheh

SHAHIDA SHIDA said...

@Eza Boom Boom :)
kan....menci menci menci...

SHAHIDA SHIDA said...

@Hanim Irsyad
saket pulak hati kite ni...kata wawa semput...

SHAHIDA SHIDA said...

@Iffah Syahirah
ok thanks...

SHAHIDA SHIDA said...

@MaYa MustWany
masih belum dapat memastikan mana yang betul atau plastik...

SHAHIDA SHIDA said...

@Empayar Utama
eyolah...Bersangka baik itu adalah sebaik-baik perkara...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...